fredag 16. juli 2010

Sommergenser

Det er ikke til å tro slik stormen blåser regnværet sidelengs ute, men det er sommer og vi har faktisk hatt solfylte dager. Og ute på terassen trengte jeg noe lett bomullsstrikk. Jeg entret garnbutikken, åpnet første og beste heftet og plukket ut en genser jeg ville strikke til jenta mi. Resultatet ble så som så, jeg sliter med vondt i hender og armer så strikkefastheten er et mysterium og endrer seg fra dag til dag. Jeg er heller ikke spesielt dreven på mønsterstrikk så da jeg skulle strikke vrangt med fire farger var jeg nær ved å gi opp. Men resultatet ble greit nok det:


Da vi kom hjem i går ettermiddag hadde genseren vert gjennom en solid grillfest hos bestefaren, den så slett ikke ut og jeg tenkte med mitt stille sinn at det var den genseren. Jeg kastet den i maskina med et ørlite håp bare for å plukke den skinnende hvit og fin ut av maskina etterpå. Phu.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar